Drugi miesiąc z rzędu Scandinavian Airlines okazały się najbardziej „terminowym” operatorem na świecie. Dominator w roku 2024 – linie lotnicze Aeroméxico – zajął trzecie miejsce. W globalnej „10” znalazło się miejsce także dla Iberii i Turkish Airlines.
W całym 2024 roku
linie lotnicze Aeroméxico zostały uznane za najpunktualniejszego operatora lotniczego świata. Wykonawszy 196 911 rejsów, przewoźnik odnotował „terminowość” przylotów – operacja lotnicza uznawana jest za punktualną, jeśli odlot samolotu nastąpił w ciągu 15 minut od rozkładowej godziny – na poziomie 86,70 proc. Meksykański przewoźnik okazał się również
liderem pierwszego notowania w tym roku. Północnoamerykański operator był także
zwycięzcą lutowego rozdania.
Status quo lidera Trzeci miesiąc roku przyniósł diametralną zmianę – meksykańskie linie lotnicze spadły na trzecią pozycję w globalnym rankingu, notując terminowość przylotów na poziomie 91,47 proc. i realizując 16 144 loty.
Najbardziej punktualnym przewoźnikiem w marcu okazał się flagowiec z Arabii Saudyjskiej: linie lotnicze Saudia.
Czwarty miesiąc roku znów przyniósł zmianę lidera globalnego notowania – najlepszą „terminowość” osiągnęły linie lotnicze SAS, które utrzymały pierwszą pozycję również w majowym rozdaniu. W ostatnim miesiącu skandynawski operator wykonał 22 172 loty i odnotował punktualność przylotów na poziomie 89,72 proc.
Terminowość na poziomie 89,18 proc. przy realizacji 16 841 rejsów zagwarantowała drugą pozycję liniom lotniczym Saudia, podczas gdy najniższe miejsce na podium zajął meksykański flagowiec: Aeroméxico, który zrealizował 16 093 operacji, a terminowość przylotów wyniosła 89,06 proc. Kolejni przewoźnicy z najlepszej „10” rankingu globalnego odnotowali gorsze wyniki punktualności, która nie przekroczyła 87,5 proc. Lokaty czwarta i piąta zajęli Qatar Airways i Avianca, które wykonały odpowiednio 16 029 i 21 749 lotów, a na lotniskach docelowych „o czasie” wylądowało 87,48 i 85,81 proc. samolotów.
Kolejne miejsca w globalnym rankingu zajęły następujące linie lotnicze: Azul (liczba lotów: 26 438; punktualność: 85,80 proc.), LATAM Airlines (47 256; 85,15 proc.), Iberia (15 821; 84,40 proc.), All Nippon Airways (25 978; 82,10 proc.), jak i Turkish Airlines. Operator znad Bosforu wykonał 35 647 operacji lotniczych, a terminowość przylotów wyniosła 81,99 proc. Przewoźnicy z „10” wykonali w sumie 244 024 loty, a punktualność wyniosła 86,07 proc., czyli była gorsza od średniego rezultatu odnotowanego w kwietniu.
Nowy lider w Europie Flagowym liniom lotniczym z Islandii nie udało się obronić pozycji europejskiego lidera w maju – najbardziej „terminowymi” operacjami pochwalił się SAS, którego wyniki operacyjne są wyżej wymienione. Linie Iberia Express wykonały 3 236 lotów, a punktualność wyniosła 89,52 proc., co pozwoliło regionalnej odnodze hiszpańskiego flagowca zająć drugą pozycję. Trzecia lokata przypadła Austrian Airways, które zrealizowały 11 493 rejsy, a w docelowych portach lotniczych „o czasie” wylądowało średnio 88,35 proc. samolotów.
Pozostałe pozycje w czołowej „10” Starego Kontynentu zajęli następujący przewoźnicy: Norwegian (14 603; 87,40 proc.), Iberia (15 821; 84,40 proc.), Icelandair (3 529; 83,36 proc.), Vueling (20 646; 82,76 proc.), Turkish Airlines (35 647; 81,99 proc.), a także Finnair i British Airways. Operatorzy z Finlandii i Wielkiej Brytanii wykonali odpowiednio 10 311 i 27 260 operacji lotniczych w maju, notując średnią punktualność realizacji lotów na poziomie 80,77 i 79,43 proc.